Buna tuturor,

Imi exprim îngrijorarea pentru toata comunitatea imobiliara într-un moment în care ne confruntăm cu o criză fără precedent din cauza răspândirii coronavirusului.

Mă tem că această criză va avea un impact atât pe termen scurt cât și pe toată durata vieții noastre profesionale și personale. Vă veți gândi fără îndoială nu doar la impactul asupra sănătății noastre, care este, desigur, vital, dar și asupra afacerilor noastre.

Mai jos va prezint o lista de control pentru functionalitatea agentiilor imobiliare in aceasta perioada

Acest CheckList este conceput pentru a vă ajuta sa respectati cerințele necesare pentru îndeplinirea obligațiilor de zi cu zi a activitatii dvs.

Agenții imobiliari trebuie să fie la curent cu cele mai recente sfaturi din partea Guvernului si Directiei de Sănătate Publica, dar, dacă este posibil, isi pot juca in continuare rolul în comunitate prin oferirea de suport consumatorilor de servicii imobiliare.

PENTRU ECHIPA DE AGENTI (BIROU)

1. Asigurați-vă că personalul dvs. înțelege responsabilitățile individuale și nu se teme să vă avertizeze de orice evoluție în circumstanțele lor personale. Faceti o scurta sedinta de informare în fiecare dimineață pentru a vă asigura că sunteți la curent cu orice eventuale pericole ce se pot naste.

2. Puneți afișe care amintesc personalului să se spele pe mâini cat mai des și folosiți șervețele de alcool pentru a curata birourile, tastaturile si echipamentele în mod regulat.

3. Păstrați gelul de alcool pe birouri și promovați spălarea regulată a mâinilor.

4. Împiedicați personalul să-si dea telefoanele de la unul la altul și curățați-le cu șervețele de alcool în mod regulat.

5. Ștergeți regulat mânerele ușilor de birou si balustradele scarilor.

6. Asigurați-vă că sunteți la curent cu cele mai recente recomandări privind sprijinul guvernamental pentru finanțare si ajutoarele acordate pentru perioada de intrerupere pentru angajati.

7. În cazul în care cineva din personalul dvs. a rezervat o vacanță pentru perioada imediat urmatoare, asigurați-vă că urmează cele mai recente sfaturi de călătorie.

PENTRU CLIENTI

1. Păstrați înregistrări clare cu privire la toate conversațiile care va pot afecta serviciiIe pe toată perioada întreruperii.

2. Comunicati clienților si asigurati-i că activitatea dvs. continuă să funcționeze si explicati-le că luați măsuri pentru a proteja sănătatea și siguranța tuturor părților.

3. Asigurați-vă că le veti furniza clientilor informații rezonabile, în legătură cu infecția, a rezidenților si a locatarilor anteriori.

4. Fiți conștienți de clienții vulnerabili din portofoliul dvs., oferiți asistență suplimentară și verificați-i acolo unde este posibil.

5. Evitați strângerile de mână! Si spalati-va cat mai des pe maini, minim 20 secunde.

PENTRU VIZIONĂRI SI EVALUĂRI

1. Oferiți clientilor vizualizări la 360 de grade sau dacă nu aveți posibilitatea, faceti scurte video-clipuri.

2. Efectuați verificări rezonabile și regulate înainte de a permite proprietarilor sau vânzătorilor să va primeasca la vizionări. Întrebați dacă nu cumva s-au întors dintr-o zonă afectată, au avut temperatură ridicată sau o tuse uscată recentă sau au avut vreun contact cu oricine care avea simptome. Dacă raspunsul este pozitiv, nu ar trebui să efectuati vizionarea. Este indicat sa păstrați înregistrări clare despre toate conversațiile.

3. Puneți aceleași întrebări solicitanților și potențialilor cumpărători și dacă au simptome propuneti-le sa vizualizeze ofertele de la distanță. Păstrați înregistrări clare despre toate conversațiile.

4. Efectuați verificări suplimentare care implică proprietățile persoanelor vârstnice sau vulnerabile și limitați vizualizările.

PENTRU INSPECȚII, ÎNTREȚINERE ȘI CURĂȚENIE

1. Oferiți mănuși de unică folosință pentru agentii imobiliari și pentru administratorii de proprietăți.

2. Verificați standardul de curățenie între chirii. Sunt suficient de temeinice?

3. Amânați inspecțiile acolo unde este posibil și luați în considerare dacă este absolut necesar să faceti o inspectie tehnica.

CONTINUITATEA AFACERILOR

1. Faceti-va un plan de rezervă pentru orice măsuri care restricționează călătoriile. Asigurați-vă că personalul are acces la CRM, la software și e-mail, au acces corespunzător la cheile proprietatilor etc. Asigurați-vă că puteți redirecționa liniile telefonice pentru a minimiza întreruperea afacerii și faceți o testare sa verificați dacă acest lucru va funcționa fără probleme.

1. Verificați contractele și discutați cu furnizorii, inclusiv cu agenții de referință, consilierii imobiliari, astfel încât ambele părți să înțeleagă impactul posibil și probabil de perturbare a activitatii.

3. Pentru administratorii de imobile verificați condițiile oricărei asigurări de protejare a chiriilor pe care le aveti de incasat, în cazul în care chiriașii au restanțe.

4. Luați în considerare circumstanțele individuale ale personalului dvs. în legătură cu responsabilitățile de îngrijire probabile și cum să va protejati de boala, întreaga echipă.

5. Asigurați-vă că aveți detalii de contact pentru tot personalul, astfel încât să le puteți actualiza cu privire la orice evoluție nouă.

6. Spuneți personalului să verifice în mod curent e-mailurile și mesajele înainte de a pleca acasă, în cazul în care biroul dvs. trebuie să fie închis.

Această listă de verificare a fost facuta doar pentru a oferi sugestii agenților imobiliari activi in piata.

Cu toții vrem să vedem că sectorul imobiliar supraviețuiește acestei crize și prospera.

Sa va incarcati cu energie si sanatate,

Florin Popovici

Related posts

Leave a Comment