Salut,
In timp ce citeam raspunsurile agentilor de la ultimul newsletter am avut un ciudat feeling ca astazi, pe fundal, exista o teama profunda a oamenilor si ca societatea noastra se afla intr-un mare impas: āCe vremuri urmeaza? O sa scada preturile? Se va bloca piata? Ce o sa ne facem? Sa cumparam, sa vindem?… Intotdeauna avem optiuni, e adevarat, dar la nivel decizional ne blocam si nu mai actionamā¦ Nu ne putem hotari, asa ca doar facem discutii de dragul discutiilor, fara a lua vreo decizie. Si de aici poate incepe marea dezamagireā¦ Probabil ca te intrebiĀ „de ce dezamagire?”… Pentru ca noi oamenii avem asteptari iar atunci cand nu ni se implinesc, in mintea noastra lucrurile nu mai sunt clare si nu stim ce sa facem; se contureaza acea dezamagire care are la baza lipsa de incredere in propria persoana iar asta se datoreaza in mare parte inactiunii. Nu ajungi la rezultate desi poate ai abilitatile si cunostintele necesare, pentru ca lipsa de siguranta din jurul tau, teama ce a pus stapanire pe multi dintre noi datorita vremurilor actuale te face sa faci ce face majoritatea, sa te opresti, sa fii in expectativaā¦ Uite, mai jos ai doua raspunsuri specifice din mailuri-le primite: |
„Nu stiu ce sa mai cred ā telefonul nu mai suna, clientilor le este frica sa mai cumpereā¦Fac follow-up sa le mai arat ceva si ma amana, nu iau nici o decizieā¦Nu stiu ce sa mai fac.” Marius „Am fost sa preiau 2 apartamente saptamana trecuta, am stat de vorba cu proprietarii care erau de varsta mijlocie. Vroiau sa vanda si sa se mute mai aproape de copiii lor. Cereau preturi mari pentru ca asa au vazut ca se cere in zona. Erau si nesiguri ca daca vand poate nu mai gasesc repede ce vor si banii se devalorizeazaā¦ Am obosit si am sentimentul ca muncesc degeaba. Nu-mi mai place nimic din ce fac, imi vine sa ma las…” Narcisa |
Despre asta este e-mailul de astazi: despre actiune si inactiune despre claritate si haos intr-o Piata in schimbare. |
Am ajuns cu totii la concluzia ca, din informatiile furnizate in
mailul anterior (folosind ca sursa stirile din site-urile
analizeimobiliare.ro si ancpi.ro), piata deja s-a schimbat si
va reamintesc care sunt cei 5 indicatori care ne arata acest fapt:
- Stocul de unitati locative(apartamente si case)
- Perioada Medie de Vanzare
- Oferte noi intrate in Piata
- Marja de Negociere
- Oferte expirate sau retrase de pe Piata
Functie de acesti indicatori ne dam seama daca Piata se schimba.
Daca stocul de oferte de pe Piata creste, numarul de zile cat
stau pe Piata creste si numarul de oferte noi intrate in Piata
scade, inseamna ca inventarul de locuinte este limitat si ca
intr-un interval de timp dat acestea se vor epuiza. Concluzia
este ca Piata se va bloca.
Sau daca numarul de oferte noi intrate in Piata creste,
stocul creste si perioada medie de vanzare creste iar
numarul de oferte expirate creste inseamna ca Piata incetineste.
iar intrebarea care se pune acum nu este daca e pe cale
sa se prabuseasca Piata ci cand se va intampla asta?
Situatia economica precara, scumpirile la energie si materiale
de constructie, inflatia, falimentul a unui numar tot mai mare
de firme, contextul actual geopolitic, toate contribuie si duc
la aceasta concluzie.
Referitor la sectorul imobiliar, noi agentii care intermedium
tranzactiile imobiliare ne punem problema daca vom retrai
momentele din 2009-2014 cand criza se instalase si la noi,
numarul de tranzactii a scazut drastic, multe agentii au dat
faliment si mult mai multi agenti s-au lasat de meserie.
Scriu despre asta in contextul in care, astazi, se pierd de obicei
3-5 luni pentru a convinge un proprietar sa cada de acord
cu agentul imobiliar referitor la pretul locuintei sale, timp pe
care nu ni-l mai permitem sa-l pierdem pentru ca schimbarea
a inceput deja.
Tocmai de-asta vin astÄzi cu 5 idei sau elemente,
care te ajutÄ sa convingi proprietarii ca Piata imobiliara
s-a schimbat:
- Cunoaste-ti Piata.
Cand iti faci prezentarea de listare, fii convingator.
Arata-i ca cunosti Piata, stii preturile, poti argumenta
de ce si cu cat s-a vandut o proprietate. Doar asa ii
poti castiga increderea.
- Piata face Regulile.
Piata nu tine cont de simtamintele proprietarilor, cu
cat a cumparat proprietarul locuinta, cati bani a bagat
in ea sau cat vrea proprietarul pe imobil. Piata seteaza
adevarata valoare a locuintelor.
- Empatizeaza.
Empatizeaza cu nevoia clientului dar fii si direct
in a-i comunica realitatea. Spune-i ca il intelegi
problemele, esti alaturi de el in tranzactie, ca ti-ai
dori sa vinzi la pretul pe care-l cere dar ca trebuie
tinut cont de conditiile Pietei.
- Sustine-le motivarea.
Afla care este adevarata motivatie a lor, de ce vrea
sa vanda, ce anume vrea sa faca, ce vrea sa obtina
ulterior cu banii obtinuti, ce probleme rezolva cu acea
vanzareā¦si sustine-i. Motivarea trebuie sa fie puternica.
- āArata-leā Visul deja implinit
Prezinta-le imaginea de ansamblu. Fa-i sa-si imagineze
dorinta deja implinita. Arata-le ce conteaza cu adevarat
pentru ei. Arata-le ca diferenta dintre pretul dorit si cel
care se poate obtine nu poate sta in calea indeplinirii visului lor.
Delimitarea intre haos si ordine este atat de fragila incat nici
nu-ti dai seama cand dai dintr-una in alta. Linia este atat de
subtire incat nici n-o veziā¦De aia este bine sa nu stai in
expectativa ci sa actionezi si nu trece pe modul de supravietuire
ci peā¦ MODUL ACTION!
Ca sa ai claritate in prezentarea ta catre vanzator foloseste-te
de aceste 5 elemente si vei deveni un āsolver problemā in aceste
vremuri care arata bine, incaā¦
Si in loc de incheiereā¦
Te rog sa-mi spui cum ti se par cele
5 elemente mai sus prezentate iar eu
iti promit ca in urmatorul e-mail iti voi
spune care este parerea mea despre
cum sa te pregatesti, ca agent imobiliar,
pentru vremurile ce vor urma.